Дитячі малюнки

 

IMG 20160929 191555
 
IMG 20160929 191501
 
IMG 20160929 191440
 
IMG 20160929 191352
 
IMG 20160929 191150
 
IMG 20160929 191131
 
IMG 20160929 191114
 
IMG 20160929 191009
 
IMG 20160929 191029
 
IMG 20160929 190848
 
ілюстрація до сербської казці дивовижний в
 
IMG 20160914 151749 1
 
zm9fp1czx2a
 
lhnuegihzgm
 
msnkvr2kd28
 
gewk87x37ma
 
jhwbudgdjwi
 
cgm4nxiuyi8
 
t1 8 6efxqs
 
mxvao17fc
 
hqik8fnw3p8
 
kix9lzslmnm
 
nfg9i83w7ra
 
cfklnb
 
л kz0ews2jm
 
mkw1q6pr1fg
 
vy2na0kn48q
 
erpn1sfbrmu
 
gfnkbtslgy0
 
p 20160614 095216 1 + 1
 
імпровізація
 
космонавт
 
імпровізація
 
імпровізація
 
птиці
 
імпровізація
 
аніме
 
імпровізація
 
птах
 
якір
 
аніме
 
аніме
 
аніме
 
аніме
 
фантазія
 
фантазія
 
натюрморт
 
орел
 
тарілка древніх людей які жили на дні океан
 
доріжка до сонця
 
зима
 
створення світу
 
в лісі
 
вітрильник
 
пейзаж
 
kataklizm
 
зліт
 
будівництво
 
російський прапор
 
павучок прокинувся
 
Місяцехід
 
Олександр Невський
 
малюнок з натури
 
букет для мами
 
павук
 
сонячна система
 
крижина і море
 
добро і зло
 

Дитячий малюнок: по секрету всему свету

Малюнки дітей - це невербальне послання дорослого світу. Їх правильна інтерпретація дозволяє заглянути в потаємні глибини формування психіки.

 

Ви замислювалися про те, чому малюки так люблять малювати? Діти малюють на папері, асфальті, стінах і навіть на власному тілі, зображуючи найхимерніші речі, які не завжди легко зрозуміти.Навіть ті дошкільнята, які неохоче висловлюють свої думки вербально, легко і невимушено беруться за фломастер або олівець.

Найперше оформлене зображення - коло, з'являється в малюнках дітей трирічного віку. Пізніше ця поширена в природі геометрична фігура використовується для малювання більш складні і відповідальні деталі - голови, вух, очей і т.д. З точки зору психоаналітиків, коло - це первинний образ материнських грудей. Однак коло малюють практично всі маленькі діти, в тому числі і ті, які були кинуті матерями і росли в спеціалізованих установах.Можливо, цей феномен є проявом колективного несвідомого людства.

Дитячий малюнок вважається одним з найбільш значущих матеріалів для проектних тестів, таких як, наприклад, «Намалюй людини» або «Моя сім'я». Він є своёобразним посланням дитини дорослого світу. Про що ж можуть говорити такі послання, чи можна навчитися правильно їх інтерпретувати?

На думку психологів, впевнені і добре адаптовані діти малюють вільно і розмашисто. Невпевнені і тривожні, навпаки, схильні залишати маленькі зображення, займаючи лише частина листа. Відсутність рук може бути показником сором'язливості, а їх перебільшений розмір - схильності до агресії. Крихітні ноги у людських фігурок свідчать про нестабільність особистості і високий рівень тривоги. Цікаво спостерігати за тим, як діти зображують членів своє сім'ї. Батько, який є великим авторитетом, як правило, має перебільшені розміри.

Чорношкірі діти у віці від 6,5 до 13 років не зафарбовують тіла людей в темний колір, їх малюнки практично неможливо відрізнити від картинок намальованих білошкірими однолітками. Однак в тих дитячих закладах, де спостерігалася расова дискримінація, чорношкірі зображували себе з нерозвиненими руками, а білих хлопців - з вишкіреними зубами. Цей приклад яскраво свідчать про те, що діти малюють головним чином не те, що бачать зовні, а то, що відчувають всередині.

Що ж найчастіше зображують діти? По-перше, те, що найбільш для них важливо: близьких людей, будинок, тварин. Дитина переносить на чистий аркуш свої знання про себе і про навколишній світ, якісь хвилюючі його моменти і ідеї, реальність своёго внутрішнього Я. Зовнішній об'єкт, який береться за основу - це лише матриця, на якій формується власна модель сприйняття. Найчастіше дитиною керують неусвідомлювані імпульси, які намагаються донести до оточуючих щось дуже значуще.

У дитячих посланнях можна виявити найпотаємніші секрети, що формується.Так, діти з емоційними розладами часто зображують людини з розрізненими частинами тіла, що має стати попереджувальним сигналом і для батьків, і для психологів. Безглузді, ексцентричні малюнки без видимої взаємозв'язку частин тіла бувають у дітей з компульсивними розладами. Енергійне закреслення, відсутність людей на картинках характерно для малюків, чиї батьки часто сваряться або знаходяться в стані розлучення.

Дитячий малюнок - це невербальний розмова з навколишнім світом, що містить багато корисної для батьків інформацією, включаю ту, про яку дитина не вирішується або не вміє розповісти. Тому необхідно всіляко заохочувати творчість дітей, їх прагнення висловити на млявому матеріалі те, що є потаємної сутністю розвивається психіки. Дуже корисно зберігати дитячі малюнки, періодично порівнювати їх з більш пізніми роботами і при необхідності показувати в бесіді з психологом.


Поганих дитячих малюнків не буває

Не знаєте, що твориться в душі Вашого малюка? Дайте йому папір і олівці, а коли малюнок буде готовий, розгляньте те, що зобразив маленький художник.

 

Всі, хто хоч раз в житті бачив, як малюють маленькі діти, помічали, що дитина йде в процес творчості цілком, не помічає нічого навколо. Перед маленьким художником є ​​чистий аркуш, пензлі і фарби, а всередині його дитячої голівки вже сформовано своє бачення світу, свої радощі й прикрощі, перемоги і засмучення. Психологи вже давно відзначили, що діти малюють те, що у них на душі. Для дитини не існує таких понять, як стиль малюнка, краса і композиція. Маленька людина малює те, що у нього на душі, свої емоції і переживання.

Для того, щоб зрозуміти, що відбувається в голові у маленької дитини, дайте йому папір і олівці або фарби, а потім просто спостерігайте за тим, що і як він малює.

Давайте розглянемо основні характеристики дитячого малюнка та їх значення для аналізу психології маленького художника.

Яскраві кольори, багатобарвний малюнок свідчать про веселому настрої малюка, в той час, як одноколірний малюнок, малюнок в темних тонах говорить про те, що дитину щось турбує. Те ж можна сказати про лініях. Плавні лінії говорять про спокій, а безліч гострих кутів про напругу.

Зверніть увагу на те, звідки починає дитина свій малюнок. Якщо малюнок розташований в центрі листа - це свідчення того, що дитина відчуває себе вільно, в той час, як початок малювання з кута або з якоїсь однієї сторони аркуша є ознакою того, що дитина чогось боїться.

Дуже важливе значення в дитячому малюнку мають пропорції об'єктів.Наприклад, якщо Ви попросите маленького художника намалювати свою сім'ю, він, швидше за все, почне малювати сім'ю з тієї людини, яку він любить найбільше. Цей персонаж буде найбільшим, малюк намалює його у всіх подробицях (аж до нігтів, наручних годинників і інших дрібних деталей). Далі буде зображений той, хто йде наступним у «рейтингу» дитини. Тут теж слід звертати увагу на кольори малюнка (ті люди, кого дитина боїться, будуть темними, незграбними).

Цікавим дітям завжди мало одного листа, вони намагаються втиснути своє творіння в рамки одного малюнка, але скаржаться, що щось не влізло. З іншого боку, замкнутий дитина намалює щось маленьке, але прорисует цей об'єкт до найтонших подробиць. Ці особливості варто враховувати вихователям і вчителям молодших класів при спілкуванні з дітьми, адже всі вони різні і спілкуватися з ними потрібно по різному.

В цілому, слід сказати, що немає універсального ключа для інтерпретації дитячого малюнка, але кожен малюнок вартий уваги. Саме за цими творінь ми, часом, можемо дізнатися величезні секрети, які таяться в маленькій голові, порадіти разом зі щасливим малюком або вчасно прийти на допомогу.